Filler

Filler-behandling er en procedure, hvor vi injicerer en gel-lignende substans, bestående af vand og hyaluronsyre, under huden for at fylde rynker, give mere volumen eller fremhæve ansigtstræk som læber eller kindben. Fillers kan også bruges til at genskabe tabt volumen i huden over tid.

Før behandlingen

Det er vigtigt, at du oplyser om evt. sygehistorie, herunder allergier og om medikamenter som du aktuelt anvender. Du må ikke have fået implanteret et permanent implantat i det område, der skal behandles. Ved behandling må du ikke være gravid, og må heller ikke udføre amning. Du må ikke have kendt overfølsomhed overfor filler substanser.

Vi kan ikke udføre behandlingen, hvis du har et aktivt udbrud af akne eller forkølelsessår (Herpes). Du vil få en grundig information om effekt, varighed af behandlingen, og om eventuelle forholdsregler før, under og efter behandlingen. Ifølge lovgivningen om kosmetisk behandling skal det behandlede område fotograferes før behandlingen påbegyndes.

Under behandlingen

Området der skal behandles, desinficeres og de ikke-permanent filler føres ind under huden med en fin kanyle. Behandlingen er ikke helt smertefri og der er mulighed for at påsmøre lokalbedøvende creme efter dit ønske.

Umiddelbart efter behandlingen kan der forekomme en let rødme, hævelse, ømhed eller kløe i det behandlede område. Dette er et normalt resultat af injektionen. Ubehaget er midlertidigt og forsvinder generelt i løbet af 1 -10 dage. I enkelte tilfælde kan det tage op til 6 – 8 uger før fillers er integreret i vævet og hævelsen har lagt sig. I sjældne tilfælde, kan det forekomme at fillers er mærkbar under huden i flere måneder. Hvis det fortsætter, eller hvis der opstår andre reaktioner, bedes du kontakte klinikken.

Den første hævelse efter læbebehandling kan vare lidt længere end andre steder. Det betyder at resultatet lige efter behandlingen ikke skal ses som det færdige resultat.

Efter injektionsbehandlingen skal du:

• Undgå berøring af det behandlede område i mindst 6 timer
  • Undlade at bruge kosmetik, cremer og lignende i 24 timer
  • Undlade svømning og hårde fysiske anstrengelser i 3 dage
  • Undlade solbadning, sauna og solarium i mindst 2 uger
  • Undgå stærk kulde (vindafkøling) eller varme

Undlad at tage Kodimagnyl eller lignende medicin, som indeholder salicylsyre, da dette kan øge risikoen for forekomst af blå mærker og blødninger på injektionsstedet.

Relevant information

Kandidater for filler handlinger

• Har realistiske forventninger til resultatet
  • Ønske om at reducere rynker uden kirugi
  • Ikke har nogen kontraindikationer
  • Ønsker mere volumen i læber, kindben eller andre ansigtstræk.
  • Har mistet volumen i ansigtet med alderen.

Filler kan hjælpe med at reducere rynker, give fyldigere læber, fremhæve ansigtstræk som kindben, genskabe volumen i ansigtet og forbedre hudens generelle udseende for et mere ungdommeligt look.

Behandlingen kan give lidt ubehag, men vi anvender altid lokalbedøvende creme og produkter med indbygget bedøvelse for at minimere smerten.

Resultaterne varer typisk mellem 6 til 18 måneder, afhængigt af typen af filler og det område, der behandles.

De mest almindelige bivirkninger er hævelse, rødme eller blå mærker ved injektionsstedet. Disse forsvinder normalt inden for få dage.

Resultaterne er synlige med det samme, men det endelige resultat ses efter hævelsen er faldet, normalt inden for en uge. Afhængig af typen af filler, kan området forekomme fastere end normalt i 1 til 4 uger

Du må gerne indtage mad og drikke lige efter behandlingen, vi giver en antibiotika salve med, for at minimere risikoen for infektion. Denne bør du påføre efter du har spist og drukket. Vi anbefaler at du undgår varme drikke og alkohol i mindst 24 timer, da det kan øge risikoen for hævelse og blå mærker.