Behandling af Rosacea & Diffus rødme

En laserbehandling mod rosacea og diffus rødme bruger koncentreret lysenergi til at målrette og reducere de udvidede blodkar, der forårsager rødme i huden. Behandlingen reducerer både den synlige rødme og inflammation, hvilket giver en mere ensartet hudtone. Det er en skånsom og effektiv behandling for dem, der lider af kronisk rødme eller rosacea.

Om behandlingen:

Mange lider af den kroniske betændelse på huden, Rosacea, der giver væsentlig rødme i ansigtet. Sygdommen giver en følelse af stikken og prikken i huden, der kan være stærkt generende og i slemme tilfælde ses små udvidede blodkar tydeligt.

Rødmen ved Rosacea kan reduceres ved behandling med IPL laser. Med et behandlingsforløb kan sygdommens gener hos nogle fjernes helt, så du slipper for rødmen, hævelse, synlige blodkar og irritationer på huden. Hvis du har meget kraftig Rosacea kan du få medicinsk behandling hos en hudlæge.

Før behandlingen:

Du må ikke være solbrændt, have dyrket sol/solarium eller bruge selvbruner i fire uger før behandlingen med IPL.

Hvordan foregår behandlingen?

Vi fjerner al makeup og smører en gel på de områder, der skal behandles. Både klient og behandler har briller på og behandlingen tager ca. 10 -20 munutter.

Diffus rødmen kan vise sig i mange forskellige situationer. For nogle viser rødmen sig ved nervøsitet, forandre fremkaldes farven af kulde og nogle lider af rødmen på huden hele tiden.
Det er mikroskopiske blodkar i huden, der forårsager den røde farve. Jo dybere karrene ligger i huden, jo mørkere virker farven.
Behandler man rødmen med I
PL laser trækker blodkarrene sig sammen og forsvinder. På den måde forsvinder rødmen i huden, der efterlades jævn og fin.

Du skal typisk have 3-6 behandlinger med fire ugers mellemrum.

Du vil opleve en let rødmen, der forsvinder et par dage efter behandlingen. Du må ikke solbade i 4 uger efter behandlingen, og du skal bruge solcreme (faktor 30 -50) efter behandlingen.

Kandidater til behandling for Rosacea og diffus rødmen

• Lider af kronisk rødme i ansigtet, som følge af rosacea eller andre hudtilstande.
  • Har synlige blodkar eller diffus rødme, som de ønsker at reducere.
  • Har lys til medium hudtone, da laserbehandlinger bedst virker på disse hudtyper.
  • Ønsker en ikke-invasiv metode til at forbedre hudens udseende.

Behandling mod rosacea og diffus rødme kan hjælpe med at reducere synlig rødme, udvidede blodkar og inflammation i huden, hvilket giver en mere ensartet og klar hudtone. Det lindrer symptomerne på rosacea og forbedrer hudens udseende på en skånsom og effektiv måde.

Behandlingen kan føles som små prik eller varme stød, men ubehaget er normalt mildt. Mange klinikker tilbyder en kølende gel for at øge komforten under behandlingen.

Typisk kræves 3-6 behandlinger, afhængigt af sværhedsgraden af rosacea og rødme. Behandlingerne udføres med nogle ugers mellemrum.

Der kan opstå midlertidig rødme, hævelse eller let irritation lige efter behandlingen, men dette forsvinder normalt inden for et par timer til et par dage.

Forbedringer kan ses gradvist efter hver behandling, men fulde resultater ses normalt efter 4-6 uger, når huden har haft tid til at hele og de behandlede blodkar trækker sig tilbage.